På reisefot

Åh jammen er det slitsomt å reise økonomisk. Fordi ingen av flyene var connecting måtte jeg hente ut bagasjen og sjekke den inn på nytt hele tre ganger. Kofferten veier 25 kg og håndbagasjen 15 kg så jeg føler hele dagen har vært en eneste stor treningsøkt, men ikke på en energigivende måte. Var tidlig oppe…litt over halv fem. Sjelden jeg sjekker ut av hotellet en time før frokosten starter 🙂 Måtte slepe bagasjen fra hotellet til Nationaltheateret der flytoget tok meg til Gardermoen. Var kjapt fremme i Bergen der jeg var litt spent på om jeg kom meg videre siden jeg ikke hadde fått noe bekreftelse på flybilletten. Jeg var i systemet så jeg kom meg til København. Der hadde jeg heldigvis god tid så jeg fikk hentet ut bagasjen som brukte 30 min på å komme…og sjekket den inn for siste gang. Traff Trude og familien som også skal kose seg i flere uker på Kypros 🙂

Kjøpte meg noe ciabatta/pizzalignende greier på et fantastisk “bakeri” som heter Lagkagehuset eller “lakeiohose” som de sier der. Jeg skjønner ikke en dritt dansk, og jeg tror virkelig ikke det går an å lære seg heller. Det er jo omtrent norsk når man leser det. Så hvorfor må de snakke som om de har drukket tre liter sprit? Jammen godt at man kan kommunisere på engelsk sier bare jeg. Ellers har de alt på Kastrup..koste meg med å kikke på designerklær og vesker..kjøpte meg ny sjokkrosa bikini på HM og søt truse på Victoria’s secret. Den burde vært større den butikken!

På det siste flyet fra København til Larnaca så var det internettilgang så da fikk jeg skrevet dette innlegget til dere 🙂 Nettet var utrolig treigt, så det gikk ikke an å laste inn bilder, men det fikk nå tiden til å gå litt fortere…for det er ikke mye som er kjedeligere enn å fly. Godt at man stort sett alltid får noe godt ut av det når man endelig kommer frem 🙂

Jeg skal tilbringe de tre første dagene i Larnaca..her blir det shopping, marked, fruktspising, joggeturer langs strandpromenaden, strandliv og Ammos beach bar 🙂 Den første joggeturen er allerede gjennomført…sjekket inn på Frangiorgio i sentrum, kastet fra meg kofferten og hev på meg løpeklær. Det var en ubeskrivelig følelse å løpe en time i 32 grader klokken ti om kvelden! Jeg tror jeg løp hele veien med et stort smil om munnen. Jeg elsker de varme mørke kveldene her, med massevis av fargerike lune lys fra kafeer og barer. På strandpromenaden var det marked, med masse godsaker, håper det fortsetter i morgen 🙂 Nå når jeg har oppdatert dere skal jeg hoppe i dusjen og rett i seng. Satser på en tidlig start i morgen! God helg 🙂

Jeg drømmer meg vekk her…goodbye columbus vesken troner fremdeles øverst på ønskelisten.

Dette lagkakehuset var helt fantastisk..de hadde alt fra søtt, til salt, til salater, til kaffe…nam 🙂

Lykke 🙂

På plass på hotellet…stort rom med kjøkken, stue og salongbord. I tillegg er det soverom og bad.

Dusjen ser bra ut..men vi får se hvordan det er med trykket 🙂

Kofferten var ganske så kompakt når den kom frem 🙂

 

Rett på med joggeklærne…kortere bukse i dag 🙂

600 kalorier forbrent 🙂

Koste meg med cranberryjuice blandet med vann når jeg kom tilbake..Lanitis har den beste cranberryjuicen! 🙂

 

Cyprus next!

Da er det akkurat litt for tidlig og jeg har begynt på første etappe av reisen til Kypros. Først flyr jeg fra Oslo til Bergen, deretter fra Bergen til København, og så fra København til Larnaca der jeg skal være fremme rundt klokken ni i kveld. Det blir en lang reisedag, men det skal jeg nok overleve..alt for å få turen billig 🙂

Hadde i grunn ikke noe å blogge til dere om i går…stod opp halv seks, løp en intervalløkt, dusjet og dro på jobb der jeg tilbragte dagen til klokken halv ni i går kveld. SINNSYKT mye å gjøre før jeg kunne ta ferie, men nyhetsbrevet ble publisert og jeg kom meg tilbake til hotellet til slutt 🙂

Vi blogges fra Kypros 🙂

En nydelig sommerdag i Oslo

I går var en nydelig dag i Oslo. Skikkelig sommerfeeling! Jeg var på jobb til klokken fem, så tilbake på hotellrommet for å kose meg med en stor salat og en speltlompe med kyllingpålegg og kremost…nam 🙂 Etterpå måtte jeg selvfølgelig ut og nyte solen 🙂 Det ble en gåtur på noen timer. Karl Johan og Aker Brygge var proppet med mennesker…uterestaurantene var stappfulle og folk koste seg i sommerværet 🙂  Noen badet til og med i fontenen på bildet over.

Jeg fikk også i oppdrag å gå på blazer-jakt til mamma…så måtte prøve mange forskjellige jakker og sende bilder til henne på tlf. Fant ut av det til slutt, så nå er hun en blazer rikere 🙂

Under prøvingen så fant jeg en jakke som jeg synes var kjempefin..men klarte å la være 🙂 De har Zara på Kypros..og der bruker det å være litt billigere 🙂

Valget falt på denne 🙂

Glemte å vise dere neglene jeg la i helgen..french med perlemorsgele over. Hadde så dårlig tid når jeg skulle gjøre det at jeg filte sår på de fleste fingreme..ikke særlig fint 🙂 

Var TETTPAKKET på Aker Brygge når jeg skulle hjem klokken ti i går kveld..aner ikke hva som foregikk der..gadd ikke å gå inn i folkehavet en gang 🙂

I dag er det litt gråere i været så da blir det garantert en god treningsøkt på hotellet i kveld. Jeg har lyst å spise på Hard Rock cafe en dag..mac&cheese med grillet kylling som de har der…helt fantastisk! Får se om jeg får tid, eventuelt får jeg ta det igjen 🙂 Den som kunne bodd her fast 🙂

Hei hvor det går

Dagens jobboutfit så sånn ut..og som vanlig har dagen bare rast avgårde i Oslo. I morgen er det fem timer på jobb her, før jeg setter meg på flyet tilbake til Stord. Da er det rett fra flyplassen til Sport-Treff 🙂 I dag jobbet jeg litt lenger enn de andre dagene, men fikk allikevel tid til en god tur rundt Oslo, en liten tur innom Oslo City og en effektiv styrkeøkt på hotellet på kvelden.

Utrolig nok så er det fremdeles kø utenfor Starbucks..flere uker etter åpningen..gjør ikke de det bra så vet ikke jeg!

Haha når jeg kom ut av Oslo City var jeg så kald og måtte sånn tisse at jeg tenkte jeg skulle hoppe på en buss tilbake til hotellet. Løp som en galning for å rekke den og måtte bare hoppe rett innpå. Da så jeg selvfølgelig at det var feil buss, og jeg kom meg ikke av. Så den som måtte kjøre til neste stopp, enda lenger vekk fra hotellet, det var meg! Jaja fikk en laaang tur tilbake da hvertfall..og sniklånte toalettet til McDonalds..har lært av Renate at det er greit 🙂

Skulle gjerne vært i Oslo på lørdag..tror det er mye spennende som skal skje i gatene da 🙂 I kveld var det innspilling med matlaging i Karl Johan igjen, denne gang med Triana, som jeg gjerne skulle sett! Men det kræsjer med treningen, så det gikk ikke. I dag slo jeg til med rundstykke med brunost..finnes det noe bedre enn brunost?! 🙂

Nam så godt! Fantastisk med tyggbar mat og smaker igjen 🙂 Skal være forsiktig, for kjente at det kanskje var litt too much i dag, men absolutt bedre enn forrige uke 🙂

Så fikk jeg endelig kjøpt boken jeg har hatt lyst på en god stund! Jeg synes den har vært så dyr, men ser ikke ut til at den vil gå ned i pris så måtte bare bite i det sure eplet 🙂 Plukket også med meg 2 for 100 topper på B.Young..enkelt og greit 🙂

 

Trening med Forsvaret

Hvis du vil kjenne at du LEVER så ta deg en god times trening med Forsvaret. Jeg tenkte flere ganger: “nå gir jeg meg”. Samtidig var det en liten stemme som sa..du klarer mer enn du tror, du fullfører. Og det gjorde jeg! 🙂 Vi var rundt 80 stykker, de fleste topptrente. Det var ikke et overvektig menneske å se der. Av jentene var nok jeg en av de største.

Det var en oppvarmingsdel, en hoveddel og en makkerdel. Oppvarmingen var 2×400 m i raskt joggetempo, 2×10 jumping jacks, 2×10 dype knebøy, 2×10 burpees, 2×10 push-ups, 2×10 situps og 2×10 klapp i bakken, klapp over hodet. 

Hoveddelen var GRUSOM. 2 deler, 4 runder hver. Del 1: løp i så raskt tempo du klarer 4×400 meter, deretter 40 dype knebøy. Fortsett med 3×400 meter, deretter 30 dype knebøy. Så 2×400 meter og 20 dype knebøy. Slutten på del 1 var 1×400 meter og 10 dype knebøy. 1 minutts pause før del to: fire runder med 10 burpees, 15 push-ups, 20 sit-ups og 100 meter spurt. Prøv å spurt 100 meter for så å hoppe opp og ned i burpees…gele er ordet som beskriver beina etter noen omganger.

Siste del var å bære en person på 70 kg med så høy fart som mulig 200 meter. Etter at beina er totalt gele. Så var det uttøying, den var intens..akkurat som bevegelighetstrening i crossfit. Har en følelse av at jeg kommer til å kjenne den uttøyingen på kroppen i morgen.

Viktigste av alt..jeg overlevde..og på en syk måte så var det litt moro 🙂 Solen skinte, jeg ble kjent med en hyggelig jente som lignet på FitnessNora. En sånn økt hver uke og jeg er sikker på at jeg hadde vært i toppform!! 🙂

Jeg hadde så mye melkesyre i beina etterpå at jeg måtte gå en lang tur for å få den ut..så det ble to timer ekstra..og så fantastisk i det herlige været 🙂 Ussain Bolt var på Spikersuppa og løp for malaria, men jeg rakk han akkurat ikke. Nå har jeg slukt en proteinshake og en bringebærkorg og sitter med morgenkåpen på etter verdens herligste dusj! 🙂

Bogstadveien ser helt forferdelig ut for tiden…

Jeg trenger vel ikke å si det igjen..men jeg elsker Oslo!! 🙂

For en dag, for en by!

For en fantastisk by dette er…jeg E.L.S.K.E.R Oslo!! Jeg gikk fra jobb halv fem idag fordi været var så fint 🙂 Rett inn på hotellet med kofferten før jeg byttet til t-shirt og gikk ut i gatene. Det ble en laaaang tur i denne vakre byen der jeg alltid oppdager noe nytt 🙂 I dag fant jeg Skansen, rett bak rådhuset, og jeg har aldri vært der!! Så fantastisk flott, stappfullt i folk på uterestauranter. Lykke!

I morgen har jeg meldt meg på trening med Forsvaret i Frognerparken. Problemet er bare at Ussain Bolt kommer til Spikersuppa til akkurat samme klokkeslett…har veldig lyst å løpe med han! Så nå er det valgets kval hva jeg skal gjøre??!!

Kjøkken var laget til midt i Karl Johan, innspilling utenfor TV2 i kveld. Skulle gjerne sett på, men det ble litt for lenge å vente til klokken åtte.

Ny G-star butikk i det gamle lokalet til Dinsko.

Jeg sikler over franske crepes hver gang jeg går forbi Creperie de Mari. Nam!

Vakre Skansen 🙂

Sååå koselig 🙂

Mange som koste seg på Aker Brygge også i dag 🙂 Det var kuleis i hendene på alle jeg gikk forbi!

Noen som har prøvd disse? Flaskene var så søte 🙂

Jeg har ALDRI eid en eneste løpeshorts..tanken på å være så avkledd når man trener har alltid skremt meg, men i dag kjøpte jeg en..tenkte den kan være fin på Kypros 🙂

Åh jeg elsker matblad!! Maison mat&vin er favoritten, men i dag plukket jeg også med meg ett som heter mat&venner. Klarte ikke å la være å gå fra denne jordbærkorgen. 🙂 Nye solbriller fra H&M måtte jeg ha, siden jeg har glemt mine på Stord. Nå er det kos med oppskrifter og herlige matretter..det står faktisk flere sider om Geir Skeie og Brygga 11-restauranten på Stord i det ene bladet 🙂

På besøk i Gdansk!

I går tilbragte jeg mesteparten av dagen i Gdansk. Begynte tidlig som vanlig, opp klokken seks. Etter noen timers forberedelse på kontoret i Gdynia dro vi til Gdansk der vi besøkte det siste av de fire verftene her nede som er subcontractorer til prosjektet. Hyggelige mennesker, gode intervju og omvisning på verftet 🙂 Tilbake til Gdynia for noen timers jobbing til, der jeg fikk intervjuet og tatt bilder av site teamet her 🙂 Fantastisk fin gjeng 🙂 På ettermiddagen bestemte noen av oss seg for å ta toget inn til Gdansk og se på gamlebyen. Det gjorde vi, og det var superhyggelig!

Inngangen til gamlebyen i Gdansk..natt og dag fra Gdynia da denne byen er under 100 år, mens Gdansk er over 1000 år. Mange flotte bygninger, og det duftet belgiske vafler, pizza og andre godlukter på hvert eneste hjørne. Vi hadde en øl (jeg hadde farris) på en av kaiene der. Legger ved et lite bilderas fra gamlebyen 🙂

Kvelden ble avsluttet på Galeria Baltycka, et gigantisk shoppingsenter! Der var kjedebutikker, polske butikker, gourmetbutikker, ja i grunn det meste man kan ønske seg..utenom Topshop. For 1000 kr fikk jeg med meg kremfarget kåpe, silketopp, clutchveske, to par ankelboots, et par ballerinasko og et par pumps, i tillegg til litt mer nøtter og snacks 🙂 Jeg har fått gjort jobben jeg skulle gjøre her nede litt fortere enn planlagt så derfor tar jeg morgenflyet hjem i dag, i stedet for det planlagte kveldsflyet. Så jeg har bare en time igjen på kontoret her før jeg må si farvel til Polen, hvertfall for denne gang 🙂 Kofferten er helt sprengt..neste gang skal jeg ta med en større så jeg kan fylle den opp med billige godsaker 🙂

 

Travle dager i Polen

Må bare begynne med å gratulere Nadal så mye med overstått 27 års dag. Han er videre i Roland Garros og kvartfinale mot Wawrinka står for tur. Kryss fingre 🙂 Tilbake til overskriften. Wow, i dag har jeg fått gjort mye! Opp kl halv seks, dusje, gjøre meg klar å komme meg på plass på kontoret. Der var det å få tak i verneutstyr og gjøre seg klar for hele tre verftsbesøk! Når det kommer til verneutstyr så var det en liten jente som jobber der som hadde et sett i XS hun kunne låne meg. Alternativet var herreklær og herresko i str. 43. Det ene var for lite, det andre var altfor stort. Det endte med at jeg måtte av med min egen bukse for så å presse igjen den minste. Buksen ble en god del fort kort, ettersom hun var mye lavere enn meg, men det gikk nå på et vis 🙂 Haha!

Det var spennende å besøke alle verftene og se hva de driver med det der. Fikk tatt masse bilder, snakket med ulike prosjektledere, produksjonsledere, HMS-sjefer og andre involverte. Hyggelige mennesker og overveldende mye informasjon 🙂 Så var det HMS-inspeksjon og ukesmøte. Tilbake på kontoret halv fem og fikk oppsummert litt et par timer før vi dro til hotellet igjen.  

Jeg kastet fra meg vesken på rommet og gikk rett ut. Gikk til sentrum av Gdynia der alle butikker allerede var stengt og fortsatte til enden der jeg fant et lite kjøpesenter, Batory, som jeg forvillet meg inn på. Det var ikke spesielt imponerende utvalg av klær eller sko der, men de hadde fine blomster og fantastiske matvarer 🙂

En skobutikk var ganske ok..her fikk jeg plukket med meg et par ballerinasko til rett over hundrelappen 🙂

Reserved er den nye favorittbutikken i Polen..masse fint der 🙂

Deler av senteret 🙂

Liker organisk mat i Polen også, men de hadde ikke sjokolade uten sukker, eller søtet med stevia. “Not yet” sa hun i kassen 🙂

Av en eller annen rar grunn så har alle kjøpesentrene her treningssenter på toppen. Så sitter man og sykler eller løper på mølle med utsikt rett på de som spiser is i kaffebaren under..merkelig opplegg. Kanskje det gir ekstra motivasjon 🙂

 

Sjekk prisene på sjokolade da?! Man ganger med to..Milka, Lindt, kinder og en hel haug andre…under 10 kroner for 100 g eller mer. Godt vi ikke bor her 🙂

Så hva får man for 100 kr i Polen? I dag fikk jeg to adidas deodoranter, tannbørste, tannetui, musliblanding, tre pakker peanøtter med crust, en stor pakke paranøtter, carmex, sjokolade med hasselnøtter og en puddersvamp som jeg glemte å ta med på bildet.

Jeg tok taxi tilbake for å kunne rekke en treningsøkt før leggetid. Og treningsrommet var virkelig fantastisk! Der var absolutt ALT jeg trengte for en super styrkeøkt. Kjørte knebøy, benkpress, markløft, nedtrekk, benpress, roing, skulderpress, militærpress, mage og planke.

Sjekk sizen på fitnessballen da?! Aldri sett noe lignende 🙂 Nå er jeg fullstendig utslitt, så etter at jeg har tørket håret blir det nok rett i seng for en ny travel dag som starter altfor tidlig i morgen 🙂 God natt!

En nydelig dag i Gdynia

Wow, for en dag jeg hadde i går! Den startet før klokken fem, og jeg var på båtterminalen så tidlig at jeg fikk med meg soloppgangen. Videre var det to fly for å komme seg til Polen og Gdansk. Der var hele site teamet på vei nedover så jeg fikk sitte på i bil til kontorene i Gdynia. Fine nyoppussede kontorer med utsikt rett på verftene. Her satt vi til utover kvelden, og jeg klødde i fingrene etter å komme meg avgårde til hotellet og utforsking av byen..elsker å være på nye steder 🙂 Klokken halv syv var vi på Hotel Nadmorski, et fantastisk hotell med beliggenhet midt på strandpromenaden! 🙂

Gradestokken viste 26 grader når vi landet, og 22 når vi var på hotellet. Jeg måtte selvfølgelig rett ned og sjekke ut strandpromenaden. Gikk den til enden der Gdynia sentrum startet. Gatene var fulle i folk på rulleskøyter, alle hadde shorts og t-shirt, restauranter og kafeer lå på rekke og rad og de spilte sandvolleyball i bikini. Syden-feeling hadde det vært litt varmere 🙂 I sentrum var det meste stengt..jeg gikk og gikk, men fant ikke en eneste åpen butikk, foruten restauranter og coffee shops. Fant derfor ut at jeg skulle ta taxi til det største kjøpesenteret i byen, Klif. Hadde bare en time, men jammen kan man få gjort mye på en time. I tillegg var DET fantastiske supermarkedet åpent en time lenger, så da tilbragte jeg den siste timen der 🙂

På Klif hadde de de fleste kjedebutikker vi kjenner til, i tillegg til en god del high end butikker. Jeg kjøpte meg en svart finkåpe, gul bluse, aprikosfarget kjole, jeans shorts og en liten gave til mamma 🙂 Sinnsykt billig der! 3500 kroner for en Kitchen kjøkkenmaskin..så litt billigere enn hjemme 🙂 Nesten så jeg kjøpte en med meg..men bare nesten 🙂

Alma delikatezy het det fantastiske supermarkedet. De hadde fem hylleseksjoner med pastautvalg, alt fra lys til fullkorn til grov i alle fasonger jeg aldri har sett før. Pakkene kostet rundt 5 kroner. Nøtter var det et helt hav av, med mange nye smaker og tilsetninger. Jeg måtte kjøpe med meg noen pakker…10 kr for nøtter er helt sinnsykt! Tenk å bo på sånne steder med norsk lønn! Ostedisken og kjøttdisken var av en annen verden, og jeg hadde lyst å gå amok! At det går an å ta 10 kr for et helt brett med Goudaost!! Sjokoladeutvalget var også ganske så ekstremt, men jeg klarte å holde meg unna. Jeg hamstret toalettsaker – shampoo, balsam, såpe, tannkrem, barberblader, alt var så billig!

Til slutt så må jeg bare vise litt av menyen på restauranten til hotellet. 32 zloty (ca. 55 NOK) for grillet kveite!!!! Og jeg kan ikke spise annet enn suppe, det må være den dårligste dealen på lenge 🙂 Nå venter en dag proppet med verftsbesøk fra morgen til kveld! Ønsker alle en fin tirsdag:)

Beyonce

I går var det duket for konsert med selveste Beyonce! 🙂 Jeg var litt usikker på om jeg kom til å få med meg konserten på grunn av sånn jeg har følt meg i det siste, men etter å ha hatt den beste dagen på lenge i går så tok jeg sjansen. Til tross for at det var litt varmt og tungt å puste så var det et fantastisk show, og utrolig gøy å se Beyonce live! For en dame! 🙂 Det er sommer i Oslo om dagene..shorts og t-shirt vær med 24 grader..til og med i natt når vi kom hjem og jeg måtte gå fra Oslo S til Aker Brygge så var det varmt! Fantastisk 🙂 Jeg trives utrolig godt i denne byen.

Norges første Starbucks (utenom flyplass) åpnet i Oslo i går! Køen var omtrent like lang som køen inn til Beyonce..hun fikk konkurranse der 🙂 Så jeg kom meg ikke inn for å få se, for jeg hadde ikke to timer til å stå i kø 🙂 Sikkert litt bedre om to uker så får sjekke det ut da 🙂 Bildet er tatt fra etasjen over 🙂

Jeg fikk plukket med meg en fargerik blomstrete Peplum fra Sisters Point på veien hjem fra jobb i går 🙂 Sommerfeeling!

Klar for konsert…fullstendig klar over at det ikke ser så bra ut med ballerinasko..men etter en forferdelig konsertopplevelse på 12 cm pumps for en del år tilbake går jeg av prinsipp alltid med flate sko på konsert. Komfort først..jeg begynner å bli gammel..hehe 🙂

Måtte bytte ut t-skjorten med denne før jeg var helt klar 🙂 Caroline valgte singlet! 🙂

Klare for Beyonce! 🙂

Det var Caroline sin første konsert, og jeg tror hun hadde det moro, til tross for at det var varmt 🙂 Beyonce slo til med godlåt etter godlåt! Favoritten min “Irreplacable” var med, samme med “Single ladies”; “Baby boy”, “Crazy in love”, “Survivor”, “Run this town (girls)” og flere andre klassiskere 🙂

En herlig kveld! 🙂 Det blir trist å forlate denne folkerike sommerbyen etter jobb i dag..skulle gjerne blitt noen dager til…aller helst med ferie selvfølgelig 🙂